Generowanie zestawu reguł |
Top Previous Next |
Użytkownik ma możliwość wygenerowania zestawu reguł, które będą walidowane na poziomie gminy. W tym celu w oknie "Lista sprawozdań" wybieramy menu Definicje formularzy.
Następnie z listy operacji, należy wybrać "Generowanie zestawu reguł formularza".
Zostaje wyświetlone okno "Parametry generowania zestawu reguł", w którym wprowadzamy okres, za jaki chcemy wygenerować reguły.
Uwaga! Jeśli podczas logowania nie wybierzemy okresu sprawozdawczego, to podpowiadany będzie okres bieżący. Jeśli podczas logowania wybierzemy okres sprawozdawczy, to podpowiadany będzie okres uprzednio wybrany.
Uwaga! Jeżeli użytkownik chce, aby jednostka otrzymała wiadomość o zmianie statusu sprawozdania na niepoprawne, musi zaznaczyć checkbox "Wysyłaj komunikat do jednostki po zmianie statusu sprawozdania na niepoprawne"
Po wprowadzeniu okresu za jaki chcemy wygenerować reguły, wybieramy Akceptuj. Pojawia się komunikat informujący użytkownika o uruchomieniu procesu generowania zestawu reguł. Po wygenerowaniu zestawu reguł użytkownik zostanie powiadomiony stosownym komunikatem. Uwaga! Podczas generowania brane są pod uwagę reguły, które są włączone oraz mają zaznaczoną opcję: "Czy reguła sprawdzana na poziomie gminy?".
Uwaga! Po wygenerowaniu nowego zestawu reguł formularza, następuje automatyczne uruchomienie w tle zadania sprawdzenia poprawności sprawozdań z zastosowaniem nowego zestawu reguł. Za pomocą nowego zestawu reguł, sprawdzana jest poprawność sprawozdań jednostek sprawozdawczo podległych.
Po wybraniu operacji "Lista zestawów reguł formularza" otworzy się lista zestawów reguł wygenerowanych w aplikacji. Aby zobaczyć listę reguł dla danego zestawu, należy zaznaczyć na liście zestaw i użyć operacji "Dane szczegółowe zestawu".
Uwaga! Generowanie zestawu reguł odbywa się tylko dla formularzy niezarchiwizowanych. |