Generowanie zestawu reguł

Top  Previous  Next

Jeżeli dla opublikowanego już formularza przygotujemy nowe reguły, to aby wygenerować nowy zestaw zawierający te reguły, na liście formularzy wskazujemy formularz i wykonujemy operację Generowanie zestawu reguł formularza:

j_generacja

Uwaga! Jeżeli formularz nie będzie posiadał reguł (włączonych), to nie będziemy mogli wygenerować zestawu reguł dla formularza.

Otworzy się okno "Wybór publikacji do generowania reguł", w którym należy wybrać publikację formularza, dla której chcemy wygenerować reguły.

 

generowanie regul_WRIPZ_1

 

W tym celu w sekcji Publikacje formularza, których dotyczy generowany zestaw należy wybrać ikonę Dodaj i w oknie "Lista publikacji formularza" wskazać wybraną publikację. Wybrana publikacja formularza pojawi się w oknie "Wybór publikacji do generowania reguł".

Wygenerowanie nowego zestawu reguł dla opublikowanego formularza, powoduje uruchomienie w tle zadania sprawdzenia poprawności sprawozdań z zastosowaniem nowego zestawu reguł.

Zaznaczenie pola Wysyłaj komunikat do jednostki po zmianie statusu sprawozdania na niepoprawne spowoduje wysłanie komunikatu do jednostek, których sprawozdanie w wyniku opublikowania nowych reguł zmieni status poprawności z "poprawne" na "niepoprawne". Po zaznaczeniu tego pola pojawi się pole edycyjne umożliwiające wpisanie treści komunikatu. Domyślnie podpowiadana jest treść:

"W wyniku opublikowania nowych reguł przeznaczonych dla formularza ${symbol}${za okres}, sprawozdanie złożone przez Twoją jednostkę uznane zostało za niepoprawne. Sprawozdanie należy poprawić. Poprawne sprawozdanie należy dostarczyć w terminie do ${termin zbierania}.".

Podpowiedzianą treść komunikatu możemy modyfikować.

 

Po wskazaniu publikacji i określeniu czy komunikat ma być wysyłany wybieramy ikonę Akceptuj.

 

Rozpocznie się proces generowania zestawu reguł walidujących. Czynność ta jest nieodwracalna, a jej zakończenie sygnalizowane jest komunikatem:

generowanie regul_WRIPZ_2

Uwaga! Po wygenerowaniu nowego zestawu reguł walidujących, następuje automatyczne uruchomienie w tle zadania sprawdzenia poprawności sprawozdań z zastosowaniem nowego zestawu reguł.

Uwaga! Nie można wygenerować nowego zestawu reguł, jeżeli:

reguły odwołują się do formularzy, które nie zostały jeszcze opublikowane w okresach, do których następuje odwołanie. W takiej sytuacji przed publikacją reguł, należy wykonać publikacje formularzy, do których odwołują się reguły, lub usunąć te odwołania.
reguły odwołują się do nieistniejących i/lub niedozowolonych (których typ danych jest różny od liczbowego) komórek formularzy. W takiej sytuacji przed publikacją reguł należy poprawić lub usunąć odwołania do nieistniejących i/lub niedozowolonych komórek.

Aby zobaczyć pełną listę reguł, odwołujących się do nieopublikowanych formularzy lub odwołujących się do nieistniejących i/lub niedozowolonych komórek, w komunikacie, informującym o tym fakcie, klikamy na link Kliknij tutaj. Po kliknięciu na link wyświetli się lista reguł, odwołujących się do nieopublikowanych formularzy lub odwołujących się do nieistniejących i/lub niedozowolonych komórek, które możemy przeglądać, modyfikować lub usunąć.