Niepoprawne reguły w sprawozdaniu |
Top Previous Next |
Dla sprawozdania, które zostało sprawdzone za pomocą reguł i w wyniku weryfikacji okazało się, że nie wszystkie reguły są spełnione, możemy wyświetlić na formularzu sprawozdania informację o nieprawidłowościach, które się pojawiły. W tym celu zaznaczamy sprawozdanie na liście i wykonujemy operację Niepoprawne reguły w sprawozdaniu:
W nowym oknie pojawi się podgląd sprawozdania. W górnej części okna wyświetlana jest lista niepoprawnie zwalidowanych reguł w sprawozdaniu, zawierająca w poszczególnych kolumnach: numer, opis i treść niepoprawnie zwalidowanej reguły oraz jej rodzaj walidacji. Kolumna "Opis" zawiera nazwę reguły (opis sprawozdania dotyczący błędnych komórek). Kolumna "Treść" oprócz wyrażenia będącego definicją reguły, np. K3_8_1<=K3_7_1&&K3_9_1<=K3_7_1, zawiera również informację o wartościach wynikających z relacji pomiędzy komórkami, których dotyczy reguła, np. 9<=8&&6<=8. Za pomocą ikony Po wskazaniu na liście niepoprawnie zwalidowanej reguły system automatycznie oznacza w sprawozdaniu kolorem pomarańczowym te komórki, których dotyczy wskazana reguła. Komórki, których dotyczy wskazana niepoprawnie zwalidowana reguła, oprócz wartości, którą posiada dana komórka, zawierają również numer tej komórki. W powyższym przypadku Reguła nr 7 jest niespełniona ponieważ komórka K3_8_1 zawiera wartość 9, a powinna być mniejsza lub równa wartości komórki K3_7_1, czyli 8. Jeżeli dla sprawozdania nie została spełniona więcej niż jedna reguła, to aby uzyskać informację o kolejnych regułach wskazujemy następną regułę na liście. |