Prezentacja sprawozdania - zbiorówka (Excel) - ministerstwo |
Top Previous Next |
Prezentacja dotyczy tylko scalonych sprawozdań. W arkuszu Excel w zależności od wybranych typów jednostek, prezentowane są wszystkie komórki ze sprawozdań biorących udział w scalaniu. Uwaga! Prezentację sprawozdania w formie zbiorówki możemy wykonać również dla sprawozdań scalonych próbnie. W oknie "Lista sprawozdań" zaznaczamy W sekcji Dane sprawozdawcze jednostek spośród wszystkich typów jednostek, uczestniczących w procesie sprawozdawczym, możemy wskazać typy jednostek, dla których chcemy wykonać prezentację sprawozdania. Zaznaczenie opcji Wszystkie spowoduje zaznaczenie wszystkich pozycji poniżej. Odznaczenie opcji Wszystkie spowoduje odznaczenie wszystkich pozycji poniżej. W polu Sortowanie jednostek mamy możliwość wskazania układu jednostek, na podstawie którego jednostki zostaną odpowiednio posortowane. Po wybraniu ikony W sekcji Zawartość określamy zawartość generowanej zbiorówki. W sekcji prezentowane są wszystkie, dotychczas umieszczone tabele sprawozdania (uwzględniając poziomy ich uzupełniania). Poprzez zaznaczenie pola przy nazwie tabeli, użytkownik może zdecydować, czy tabela ma zostać uwzględniona w raporcie. Domyślnie zaznaczone są wszystkie tabele. Wybranie opcji Zaznacz wszystkie spowoduje zaznaczenie wszystkich pozycji (tabel) na liście poniżej. Każda zaznaczona tabela zostanie uwzględniona w prezentacji sprawozdania. Uwaga! Zmiana w zakresie typów jednostek, uczestniczących w procesie sprawozdawczym, skutkuje aktualizacją zaznaczeń w sekcji Zawartość. Oznacza to, że jeżeli pozycje (tabele) w sekcji Zawartość nie zostały udostępnione dla typów jednostek (podczas procesu tworzenia formularza, na etapie definiowania podstawowych danych tabeli), zaznaczonych w sekcji Dane sprawozdawcze jednostek, to pozycje te zostaną odznaczone. Jeżeli wykonujemy prezentację sprawozdania PRZEMOC, to w sekcji Zawartość dostępna jest opcja Numery telefonów zaufania, interwencyjnych lub informacyjnych dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie. Jeżeli zaznaczymy opcję Numery telefonów zaufania, interwencyjnych lub informacyjnych dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie, to raport wykonany z poziomu MRiPS zawiera numery telefonów wprowadzone przez wszystkie jednostki uczestniczące w procesie sprawozdawczym. W wygenerowanym pliku raportu informacje o numerach telefonów prezentowane są na osobnych zakładkach dla każdej komórki sprawozdania, czyli osobno telefony z Samorządu Województwa, Powiatu, Gminy, osobno telefony całodobowe i z innym czasem dostępności. Uwaga! Poszczególnych działy sprawozdania prezentowane są zawsze w oddzielnym arkuszu. W nagłówkach kolumn automatycznie dodawane są filtry. Jeżeli w sekcji Dane sprawozdawcze jednostek wskażemy tylko typ WPS, to prezentacja sprawozdania w arkuszu kalkulacyjnym Excel będzie odbywała się wg województw. Jeżeli w sekcji Dane sprawozdawcze jednostek wskażemy tylko typy PCPR, MOPR i OPS, to prezentacja sprawozdania w arkuszu kalkulacyjnym Excel będzie odbywała się według powiatów i gmin: Uwaga! Kolumny "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy" są wyświetlane, jeżeli są uzupełnione przynajmniej dla jednej jednostki prezentowanej w zestawieniu. Kolumna "Nazwa systemowa jednostki" będzie wyświetlana, jeżeli w obrębie danego zestawienia wystąpią dwie jednostki o jednakowej zawartości kolumn "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy", "Typ jednostki". Kolumna "Typ jednostki" nie będzie widoczna, jeżeli prezentowane sprawozdanie zawiera dane tylko z Wydziałów Polityki Społecznej. |