Przeglądanie niepoprawnych reguł w sprawozdaniu - ministerstwo |
Top Previous Next |
Dla sprawozdania, które zostało sprawdzone za pomocą reguł i w wyniku weryfikacji okazało się, że nie wszystkie reguły są spełnione, możemy wyświetlić na formularzu sprawozdania informację o nieprawidłowościach, które się pojawiły. W tym celu na liście sprawozdań zaznaczamy sprawozdanie i wykonujemy operację Niepoprawne reguły w sprawozdaniu. W nowym oknie pojawi się podgląd sprawozdania. W górnej części okna wyświetlana jest lista niepoprawnie zwalidowanych reguł, zawierająca w poszczególnych kolumnach: numer, opis i treść niepoprawnie zwalidowanej reguły oraz jej rodzaj walidacji. Kolumna "Opis" zawiera nazwę reguły (opis sprawozdania dotyczący błędnych komórek). Kolumna "Treść" oprócz wyrażenia będącego definicją reguły, np. K141=K129/K127&& K142=K130/K128, zawiera również informację o wartościach wynikających z relacji pomiędzy komórkami, których dotyczy reguła, np. 138,00=29869/217&&141,00=12110/86. Za pomocą ikony Po wskazaniu na liście niepoprawnie zwalidowanej reguły system automatycznie oznacza w sprawozdaniu kolorem pomarańczowym te komórki, których dotyczy wskazana reguła. Komórki, których dotyczy wskazana niepoprawnie zwalidowana reguła, oprócz wartości, którą posiada dana komórka, zawierają również numer tej komórki. W powyższym przypadku Reguła nr 29 jest niespełniona ponieważ:
i
Jeżeli dla sprawozdania nie została spełniona więcej niż jedna reguła, to aby uzyskać informację o kolejnych regułach wskazujemy następną regułę na liście. |