Raport kompletności - ministerstwo

Top  Previous  Next

Na poziomie ministerstwa możemy sporządzić raport o brakujących sprawozdaniach nie tylko z poziomu województw ale również z poziomu gmin. W tym celu w oknie "Lista sprawozdań" wykonujemy operację Raport kompletności. W oknie "Raport kompletności" określamy okres sprawozdawczy, za który chcemy otrzymać raport: Rok i Kwartał. Jeżeli logując się wybraliśmy formularz i okres, na którym chcemy pracować, to system zaproponuje wykonywanie raportu za ten właśnie okres i dla wybranego formularza. Jeżeli nie określiliśmy tych danych podczas logowania, to system zaproponuje wykonanie raportu za kwartał poprzedzający bieżącą datę i dla wszystkich formularzy jakie są zbierane za ten okres.

j_raport1

Określamy Format raportu: zaznaczenie opcji HTML spowoduje otwarcie raportu w formacie html, zaznaczenie opcji Excel spowoduje otwarcie raportu w arkuszu kalkulacyjnym Excel.

W polu Dostawca aplikacji możemy ograniczyć raport do wybranego dostawcy. Pole Dostawca aplikacji jest dostępne, jeżeli nie zaznaczono opcji Pokaż tylko województwa.

W polu Status sprawozdania mamy możliwość ograniczenia raportu do sprawozdań wybranych statusów.

Zaznaczenie opcji Pokaż tylko województwa zawęzi raport tylko do poziomu województw.

Zaznaczenie opcji Pokaż kompletność zbiorów centralnych spowoduje, że na raporcie otrzymamy dodatkowo informację czy dla jednostki został zaimportowany przesył zbioru centralnego.

Zaznaczenie opcji Wysyłaj komunikaty do jednostek, które nie przekazały sprawozdań spowoduje otwarcie edytowalnego pola z treścią komunikatu (ponaglenia), jaki będzie wysłany do użytkowników oraz - po wykonaniu raportu - wygenerowanie przez system komunikatów (powiadomień) adresowanych do użytkowników z tych ośrodków, które nie przekazały sprawozdań do aplikacji CAS. Komunikaty te mają następującą treść: "Jednostka ${nazwaPlacowki} nie przekazała następujących sprawozdań za okres sprawozdawczy do ${koniecOkresu}: ${sprawozdania}. Data wysłania komunikatu: ${dataWystZdarzenia}".

 

obspr rapkom

 

Domyślna treść komunikatu z raportu kompletności, o braku sprawozdań, zawiera zdefiniowane zmienne, w które na podstawie wyliczeń w trakcie wykonania raportu, wstawiane są odpowiednie wartości. Nazwa zmiennej w tekście komunikatu znajduje się w ciągu znaków, który rozpoczyna się od ciągu "${' i kończy się na znaku '}" (np. "${zmiennaPrzykladowa}"). Są to zmienne: nazwaPlacowki, koniecOkresu, sprawozdania, dataWystZdarzenia.

W przypadku edycji/zmiany treści komunikatu i pozostawieniu ww. zmiennych, zostaną one odpowiednio wypełnione. Wszelkie dodane nowe zmienne, nie wymienione w powyższych, nie zostaną wypełnione wartościami i zostaną potraktowane jak zwykły tekst.

 

Za pomocą ikony Dodaj znajdującej się w sekcji Lista województw do wykonania raportu możemy ograniczyć zawartość do wybranego województwa lub kilku województw. Jeżeli tego nie zrobimy, to raport zostanie wykonany dla wszystkich województw.

 

Za pomocą ikony Dodaj znajdującej się w sekcji Lista formularzy do wykonania raportu wybieramy z listy formularz lub formularze, dla których chcemy wykonać raport kompletności.

Po wybraniu formularzy naciskamy ikonę Akceptuj, zobaczymy listę województw lub gmin zgodną z zadanymi kryteriami. W raporcie uwzględniane są tylko sprawozdania scalone zatwierdzone.

 

Jeśli wykonamy raport w wersji HTML, to dodatkowo uzyskamy informacje o statusie podpisu elektronicznego (dla podpisanych sprawozdań). W kolumnie danego sprawozdania obok statusu poprawności sprawozdania pojawi się ikona informująca o statusie podpisu. Podpisu elektroniczny może być: niezweryfikowany, błędny lub poprawny.

rap kompl min

 

W przypadku, gdy raport zawiera niepoprawne sprawozdania, to na raporcie zostanie wyświetlona kolumna z liczbą niepoprawnych reguł, w rozbiciu na reguły twardej i miękkiej walidacji.

Raport na końcu będzie zawierał podsumowanie ilości sprawozdań i ewentualnie zbiorów centralnych:

pods rap komp min

 

Uwaga! Kolumny "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy" są wyświetlane, jeżeli są uzupełnione przynajmniej dla jednej jednostki prezentowanej w raporcie. Kolumna "Nazwa systemowa jednostki" będzie wyświetlana, jeżeli w obrębie raportu wystąpią dwie jednostki o jednakowej zawartości kolumn "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy", "Typ jednostki". Kolumna "Typ jednostki" nie będzie widoczna, jeżeli raport zawierać będzie informacje tylko z Wydziałów Polityki Społecznej.