Raport kompletności |
Top Previous Next |
Wykonując raport kompletności możemy ustalić ośrodki, które nie dostarczyły sprawozdań, w tym celu w oknie "Lista sprawozdań" wykonujemy operację Raport kompletności. Pojawi się okno "Raport kompletności", w którym określamy parametry raportu.
Raport może zostać wyświetlony w oknie przeglądarki (opcja HTML) lub zapisany w formacie xls czyli udostępniony w Excelu (opcja Excel). W polu Dostawca aplikacji możemy ograniczyć raport do wybranego dostawcy. Pole Dostawca aplikacji jest dostępne, jeżeli nie zaznaczono opcji Pokaż tylko województwa. W polu Status sprawozdania mamy możliwość ograniczenia raportu do sprawozdań wybranych statusów. Na poziomie Ministerialnym możliwe jest zaznaczenie dodatkowej opcji Pokaż tylko województwa, co powoduje, że raport zawiera jedynie informację o stanie kompletności sprawozdań poziomu Wojewódzkiego. Pozostawienie zaznaczonej opcji Pokaż raport w układzie powiatowym spowoduje, że kolejność wyświetlenia nazw ośrodków na raporcie będzie związana z przynależnością do powiatu. Pozostawienie zaznaczonej opcji Pokaż jednostki, do których przekazano publikację formularza spowoduje, że raport kompletności zawierał będzie wykaz jednostek, do których przekazano publikację formularza. Jednostki te umieszczane będą w raporcie bezpośrednio pod jednostką, która przekazała do nich publikację formularza. Jednostki te będą też ujęte w podsumowaniu raportu. Zaznaczenie opcji Wysyłaj komunikaty do jednostek, które nie przekazały sprawozdań spowoduje otwarcie edytowalnego pola z treścią komunikatu (ponaglenia), jaki będzie wysłany po wykonaniu raportu do użytkowników, którzy nie dostarczyli jeszcze sprawozdań oraz jego wysłanie po wykonaniu raportu. Domyślna treść komunikatu z raportu kompletności, o braku sprawozdań, zawiera zdefiniowane zmienne, w które na podstawie wyliczeń w trakcie wykonania raportu, wstawiane są odpowiednie wartości. Nazwa zmiennej w tekście komunikatu znajduje się w ciągu znaków, który rozpoczyna się od ciągu '${' i kończy się na znaku '}' (np. '${zmiennaPrzykladowa}'). Są to zmienne: nazwaPlacowki, sprawozdania, dataWystZdarzenia. W przypadku edycji/zmiany treści komunikatu i pozostawieniu ww. zmiennych, zostaną one odpowiednio wypełnione. Wszelkie dodane nowe zmienne, nie wymienione w powyższych, nie zostaną wypełnione wartościami i zostaną potraktowane jak zwykły tekst.
Podczas sprawdzania kompletności na poziomie Ministerialnym dostępna jest dodatkowo sekcja Lista województw do wykonania raportu, gdzie za pomocą ikony W sekcji Lista formularzy do wykonania raportu musimy wskazać (za pomocą ikony
Wynik sprawdzania kompletności zostanie wyświetlony w nowym oknie (lub w zależności od naszej decyzji zapisany do pliku xls). Jeśli wykonamy raport w wersji HTML, to dodatkowo uzyskamy informacje o statusie podpisu elektronicznego (dla podpisanych sprawozdań). W kolumnie danego sprawozdania obok statusu poprawności sprawozdania pojawia się ikona informująca o statusie podpisu. Podpis elektroniczny może być: niezweryfikowany, błędny lub poprawny. W przypadku, gdy raport zawiera niepoprawne sprawozdania, to na raporcie zostanie wyświetlona kolumna z liczbą niepoprawnych reguł, w rozbiciu na reguły twardej i miękkiej walidacji. Na końcu raport zawiera podsumowanie: Raport utworzony w arkuszu kalkulacyjnym Excel możemy także zapisać na dysku. |