Wypełnianie sprawozdania przez więcej niż jednego użytkownika jednocześnie

Top  Previous  Next

W systemie jest możliwe wypełnianie sprawozdania przez więcej niż jednego użytkownika w tym samym czasie.

Aby zapewnić integralność wprowadzanych danych, utworzony został mechanizm rozwiązywania "konfliktów" w sytuacji, gdy od czasu rozpoczęcia wypełniania sprawozdania, sprawozdanie to zostało zmodyfikowane przez innych użytkowników.

Jako "konflikt" uznawana jest sytuacja zmodyfikowania dokładnie tych samych komórek sprawozdania. Oznacza to, że modyfikacja sprawozdania przez wielu użytkowników, ale w zakresie różnych komórek, nie powoduje wystąpienia konfliktów.

Podczas zapisu danych sprawozdania - po wybraniu przycisku Akceptuj lub Zapisz komórki w oknie uzupełniania komórek sprawozdania - następuje sprawdzenie na okoliczność wystąpienia konfliktów zapisu.

Jeżeli konflikty zostaną wykryte, czyli jeżeli w tym samym czasie sprawozdanie zostało zmodyfikowane przez innych użytkowników w zakresie tych samych komórek, zostanie wyświetlony komunikat:

konflikt_1

W takiej sytuacji użytkownik musi zdecydować, czy chce nadpisać w sprawozdaniu dane wprowadzone przez innych użytkowników. Wybierając w komunikacie odpowiedni przycisk, można wykonać jedną z następujących operacji:

Nadpisz dane – operacja ta nadpisze wszystkie dane sprawozdania, danymi wprowadzonymi przez użytkownika, któremu wyświetlił się komunikat.
Nie nadpisuj danych – operacja ta zaktualizuje w sprawozdaniu tylko te dane, w stosunku do których nie wystąpił konflikt.
Anuluj – operacja ta powoduje rezygnację z zapisu danych sprawozdania.
Konfiguruj – operacja ta wyświetli okno z podglądem sprawozdania, w którym górnej części zostanie wyświetlona lista komórek, dla których wystąpił konflikt, wraz z ich oryginalną wartością, datą modyfikacji i danymi użytkownika modyfikującego (imię i nazwisko). Dla każdej komórki, dla której wystąpił konflikt, będzie można określić czy nadpisać jej wartość w zapisanym sprawozdaniu, poprzez zaznaczenie dla danej komórki opcji "Nadpisz" check_box (w kolumnie "Nadpisz").

konflikt_2

Zaznaczenie pozycji na liście spowoduje zaznaczenie komórki w sprawozdaniu i przewinięcie widoku sprawozdania do tej komórki. Jeżeli komórka znajduje się w innym rozdziale niż aktualnie otwarty, to zostanie otwarty rozdział zawierający tę komórkę, a następnie komórka zostanie zaznaczona i widok sprawozdania zostanie przesunięty do tej komórki.

Zaznaczenie opcji check_box w kolumnie "Nadpisz" lub bezpośrednio obok komórki oznacza, że użytkownik chce nadpisać wartość tej komórki. W takiej sytuacji wartość innego użytkownika dla tej komórki będzie przekreślona. Zaznaczenie opcji check_box bezpośrednio przy komórce powoduje również jej zaznaczenie na liście komórek, dla których wystąpił konflikt.

Odznaczenie opcji "Nadpisz" oznacza, że użytkownik chce pozostawić wartość innego użytkownika. W takiej sytuacji wartość wprowadzona przez użytkownika będzie przekreślona (bezpośrednio w komórce oraz na liście komórek, dla których wystąpił konflikt, w kolumnie "Twoja wartość").

 

W tabeli z komórkami, dla których wystąpił konflikt, zaznaczając opcję "Nadpisz" w wierszu tytułowym kolumny "Nadpisz" mamy możliwość zaznaczenia lub odznaczenia wszystkich komórek, dla których wystąpił konflikt, jednocześnie.

W tabeli z komórkami, dla których wystąpił konflikt, prezentowane wartości komórek są ograniczone do maksymalnie 300 znaków. Dłuższe wartości są obcinane i zakańczane "...". Pełna wartość komórki jest wyświetlana bezpośrednio w komórce.

W sprawozdaniu przy komórce, której dotyczy konflikt, wyświetlana jest wartość wprowadzona przez innego użytkownika, opcja "Nadpisz" służąca do nadpisania tej wartości oraz ikona ikona_k, wyświetlająca imię i nazwisko użytkownika, który modyfikował komórkę oraz datę modyfikacji, np. Wprowadzona wartość została zmodyfikowana dnia 2018-07-01 o godzinie 10:45:18 przez użytkownika Jan Kowalski. By nadpisać wartość zaznacz pole "Nadpisz" poprzedzające komórkę.

Jeżeli konflikt zapisu dotyczy komórki typu "zaznaczenie", która wyświetlana jest w formie opcji do zaznaczenia, to w takiej sytuacji nie jest wyświetlana druga opcja do zaznaczenia (wyświetlana jest tylko opcja z wartością komórki). W zależności od tego czy użytkownik, który modyfikował sprawozdanie, zaznaczy tę opcje czy nie, to przekreślana jest wartość, z którą jest konflikt, jeżeli pozostaje w sprzeczności z wartością w komórce użytkownika.

 

Po podjęciu decyzji, co zrobić dla komórek, w których wystąpił konflikt, należy ponownie zapisać sprawozdanie, co spowoduje kolejne sprawdzenie danych pod względem wystąpienia konfliktów.