Zarządzanie sposobem przekazywania sprawozdań

Top  Previous  Next

Użytkownik jednostki głównej (MRiPS Warszawa) ma możliwość zarządzania sposobem przekazywania sprawozdań resortowych podobszarów PS, SR, FA, WRiSPZ, OP-3, poprzez określenie czy sprawozdania te mają być:

ręcznie uzupełniane w aplikacji CAS;
wczytywane do aplikacji CAS z pliku xml;
przesyłane do aplikacji CAS bezpośrednio z systemu dziedzinowego.

W celu przejścia do ustawień przekazywania sprawozdań, wybieramy pozycję Zarządzanie sposobem przekazywania sprawozdań. Otworzy się okno "Lista ustawień przekazywania sprawozdań", w którym możemy przeglądać lub modyfikować ustawienia przekazywania sprawozdań resortowych.

zarzadzanie przekaz spr_1

Sprawozdania resortowe wybranego podobszaru posiadają początkowe ustawienia przekazywania sprawozdań:

Sprawozdania resortowe PS - tylko wczytywanie w aplikacji;
Sprawozdania resortowe SR, SW, FA, WRiSPZ - uzupełnianie oraz wczytywanie w aplikacji;
Sprawozdania resortowe OP-3 - tylko uzupełnianie w aplikacji;

Dla każdego rodzaju danych (Sprawozdania resortowe PS, SR, SW, FA, WRiSPZ, OP-3) możemy ustawić klika sposobów przekazywania sprawozdań.

 

Aby zmodyfikować początkowe ustawienia przekazywania sprawozdań, zaznaczamy wybrane sprawozdanie resortowe i wybieramy ikonę Edycja. W oknie "Ustawienia przekazywania sprawozdań" określamy sposoby przekazywania sprawozdań dla wybranego rodzaju danych.

zarzadzanie przekaz spr_2

W tym celu zaznaczamy odpowiednie opcje:

- Czy uzupełnianie w aplikacji;

- Czy wczytywanie w aplikacji;

- Czy wczytywane z aplikacji dziedzinowej.

Uwaga! Dla sprawozdań resortowych OP-3 jest możliwe tylko uzupełnianie sprawozdania w aplikacji.

Zatwierdzamy wprowadzone zmiany dla ustawień przekazywania sprawozdań ikoną Akceptuj.

 

Dla zdefiniowanych ogólnych ustawień przekazywania sprawozdań resortowych poszczególnych podobszarów możemy zdefiniować wyjątki, tzn. możemy określić oddzielne ustawienia przekazywania sprawozdań dla wybranego formularza sprawozdania resortowego.

W tym celu na liście ustawień przekazywania sprawozdań zaznaczamy wybrane ustawienie i wykonujemy operację Wyjątki od ustawień przekazywania sprawozdań.

Otworzy się okno "Lista wyjątków od ustawień przekazywania sprawozdań", zawierające listę zdefiniowanych wyjątków dla wybranego ustawienia.

zarzadzanie przekaz spr_5

W celu dodania nowego wyjątku, wybieramy ikonę Dodaj. W oknie "Wyjątek od ustawień przekazywania sprawozdań" określamy Symbol formularza, dla którego chcemy zdefiniować wyjątek, oraz sposoby przekazywania sprawozdań dla wybranego formularza.

zarzadzanie przekaz spr_4

Zatwierdzamy wprowadzone ustawienia ikoną Akceptuj. Zdefiniowane ustawienia wyjątku zostaną dodane na liście wyjątków od ustawień przekazywania sprawozdań dla wybranego rodzaju danych.

Uwaga! Użytkownik na poziomie Departamentu Polityki Rodzinnej MRiPS ma możliwość zmiany ustawień dla wybranego formularza, poprzez włączenie/wyłączenie możliwości uzupełniania sprawozdania w aplikacji. Włączenie/wyłączenie uzupełniania sprawozdania w aplikacji dla wybranego formularza powoduje są automatyczne zaznaczenie/odznaczenie opcji "Czy uzupełnianie w aplikacji" dla wyjątku od ogólnych ustawień sprawozdania, którego dotyczyła zmiana. Jeżeli dla danego formularza nie ma zdefiniowanego wyjątku, to na liście zdefiniowanych wyjątków dla sprawozdania, zostanie dodany nowy wyjątek.