Blokada możliwości logowania |
Start Poprzedni Dalej |
W przypadku 3 nieudanych prób logowania konto użytkownika CAS zostaje zablokowane. Użytkownik jest informowany o blokadzie komunikatem: Po kliknięciu na adres mailowy widoczny w komunikacie w sekcji Zgłoś zablokowanie konta można od razu wysłać e-mail z informacją o zablokowaniu konta: - na adres wskazany przez MPiPS (użytkownicy MPiPS, ROPS, oraz dostawcy oprogramowania dziedzinowego). - do administratora wojewódzkiego (użytkownicy jednostek poziomu województwa i niższych, z wykluczeniem ROPS). Lista zawiera adresy e-mail wszystkich użytkowników jednostki WPS z danego województwa, posiadających uprawnienia administracyjne.
Administrator ma możliwość odblokowania użytkownika. W celu odblokowania użytkownika z menu wybieramy pozycję Użytkownicy. Otworzy się okno "Lista użytkowników". Na liście znajdujemy użytkownika posiadającego blokadę (w kolumnie Czy zablokowany ustawienie na "Tak") i zaznaczamy go. Następnie wybieramy operację Odblokuj/Zablokuj użytkownika i potwierdzamy wybór ikoną Za pomocą operacji Odblokuj użytkowników Po wybraniu opcji Użytkowników z listy za pomocą ikony Dodaj dodajemy użytkowników, których chcemy odblokować/zablokować. Uwaga! Listę wszystkich użytkowników możemy posortować po dacie ostatniego logowania. Po wybraniu opcji Użytkowników logujących się po raz ostatni w okresie wprowadzamy odpowiednie daty w polach od, do. Wprowadzone dane zatwierdzamy ikoną Akceptuj. Wskazani użytkownicy zostaną odblokowani/zablokowani.
|