Wykluczanie jednostek z procesu zbierania sprawozdań - ministerstwo

Start  Poprzedni  Dalej

Jednostka może zostać wykluczona z procesu zbierania sprawozdań przez użytkownika z poziomu MPiPS oraz WPS w roli Obsługa sprawozdań/Definicje formularzy. Wykluczenie odbywa się poprzez wskazanie jednostki oraz konkretnego formularza za określony okres.

Wówczas jednostka nie jest  zobowiązana do przekazywania sprawozdań, z procesu zbierania których została wykluczona (brak możliwości dodania/przekazania), nie pojawia się także na raportach i w podglądach zbiorczych sprawozdań, nie jest wyświetlana w menu jednostek w przypadku pracy z jednym formularzem.

 

Aby wykluczyć, usunąć lub zmienić okres wykluczenia jednostki, zaznaczamy formularz na liście formularzy i wybieramy operację Jednostki wykluczone z procesu zbierania i zatwierdzamy.

 

wykl_jedn 1

 

Pojawia się okno "Lista wykluczonych jednostek".

 

wykl_jedn 2

Możemy przeglądać dane wykluczenia jednostki wybierając ikonę Przeglądanie przedl_ik.

 

dane_wykl_jedn

Wybierając ikonę Edycja edyt, możemy zmieniać jedynie okres wykluczenia jednostki.

 

dane_wykl_jedn_ed

Zmiany zatwierdzamy ikoną Akceptuj akcept lub odrzucamy ikoną Anuluj anul.

Jeśli chcemy dodać następną jednostkę do listy wykluczeń, to w oknie "Lista wykluczonych jednostek" wybieramy ikonę dodawanie.

W oknie "Dane wykluczenia jednostki" pola Symbol formularza, Wersja formularza, Nazwa formularza oraz Status formularza są uzupełniane automatycznie.

 

dodaj jedn wykl

 

Uwaga! Wymaganym jest by jednostka nie przesłała we wskazanym okresie sprawozdania na formularzu, którego wykluczenie dotyczy. Ponadto okresy wykluczeń jednostki dla danego formularza nie mogą na siebie nachodzić.

 

W polu KESO jednostki  wybieramy jednostkę z "Listy jednostek".

lista jednostek_min

W sekcji Okres wykluczenia ustawiamy okres wykluczenia. Daty zarówno Wykluczona od jak i Wykluczona do nie mogą być wcześniejsze od daty zatwierdzenia formularza i nie mogą być późniejsze niż jego data archiwizacji. W przypadku gdy w formularzu nie ma daty archiwizacji, pole Wykluczona do może pozostać puste.

Dane zapisujemy poprzez Akceptację. Dodana jednostka pojawia się na liście.

 

Wykluczone jednostki można usunąć korzystając z ikony min.

 

Uwaga! Jednostka wykluczona nie jest zobowiązana do przekazywania sprawozdań, z procesu zbierania których została wykluczona.

Nie można wczytać sprawozdania jednostki wykluczonej z jego zbierania. Pojawia się komunikat: „Jednostka nie jest zobowiązana do dostarczenia sprawozdania na formularzu .... za okres od .... do .... . Jednostka została wskazana jako wykluczona z procesu zbierania tego sprawozdania.”

Nie ma możliwości dodania do listy sprawozdań sprawozdania za okres, w którym dana jednostka jest wykluczona z procesu zbierania.

Także podczas podsumowywania przy scalaniu sprawozdań zliczane są jedynie jednostki, które nie zostały wykluczone z procesu ich zbierania.

Jednostki wykluczone z procesu zbierania sprawozdania nie są wyświetlane w prezentacji szczegółów sprawozdania w (HTML) i (Excel), prezentacji sprawozdania (zbiorówce),  raporcie kompletności, a także w raporcie kompletności dla dostawców.

W raportach kompletności, a także w raportach kompletności dla dostawców nie są prezentowane jednostki wykluczone z procesu zbierania sprawozdania lub „-„ jeśli do raportu dodano więcej niż 1 formularz (patrz dożywianie)".

W przypadku gdy użytkownik podczas logowania wybierze formularz, w menu będą prezentowane jedynie jednostki, które nie zostały wykluczone z procesu zbierania tego sprawozdania.