Sprawdzenie poprawności reguł |
Top Previous Next |
Wykonanie operacji Sprawdzenie poprawności reguł dla sprawozdania zaznaczonego na liście, powoduje sprawdzenie jego poprawności pod względem spełnienia reguł walidujących. Wynik sprawdzenia reguł dla sprawozdania prezentowany jest w oknie. Wskazanie na nazwę reguły (jest ona w formie linku) otwiera okno z jej treścią. W ostatniej kolumnie "Status reguły" znajduje się informacja czy wynik sprawdzenia reguły jest poprawny czy nie. W przypadku reguł, które nie zostały spełnione, słowo „niepoprawna” jest linkiem, przy pomocy, którego możemy sprawdzić szczegółową informację o błędzie. Uwaga! Przed sprawdzeniem poprawności reguł dla sprawozdania scalonego należy uzupełnić komórki sprawozdania wymagane do uzupełnienia przez jednostkę. W przeciwnym wypadku sprawdzenie poprawności reguł dla takiego sprawozdania nie będzie możliwe. Po sprawdzeniu poprawności reguł otrzymujemy informację, że sprawozdanie jest poprawne (gdy brak reguł lub gdy wszystkie reguły zostały sprawdzone z wynikiem poprawnym) lub że jest niepoprawne (jeżeli dla jakiejkolwiek reguły występuje brak danych lub wynik jej sprawdzania jest niepoprawny). Uwaga! W celu odświeżenia kolorów menu po sprawdzeniu poprawności reguł, należy wybrać link "Odśwież kolory". Znajdujący się poniżej menu jednostek, a nad legendą. |