Sprawdzenie poprawności reguł

Top  Previous  Next

Wykonanie operacji Sprawdzenie poprawności reguł:

j_poprawnosc

dla sprawozdania, zaznaczonego na liście, powoduje sprawdzenie jego poprawności pod względem spełnienia reguł walidujących. Wynik sprawdzenia reguł dla sprawozdania prezentowany jest w oknie:

ozps_35

Wskazanie na nazwę reguły (jest ona w formie linku) otwiera okno z jej treścią.

W ostatniej kolumnie "Status reguły" znajduje się informacja czy wynik sprawdzenia reguły jest poprawny czy nie. W przypadku reguł, które nie zostały spełnione, słowo „niepoprawna” jest linkiem, przy pomocy, którego możemy sprawdzić szczegółową informację o błędzie.

Uwaga! Przed sprawdzeniem poprawności reguł dla sprawozdania scalonego należy uzupełnić komórki sprawozdania wymagane do uzupełnienia przez jednostkę. W przeciwnym wypadku sprawdzenie poprawności reguł dla takiego sprawozdania nie będzie możliwe.

Po sprawdzeniu poprawności reguł otrzymujemy informację, że sprawozdanie jest poprawne (gdy brak reguł lub gdy wszystkie reguły zostały sprawdzone z wynikiem poprawnym) lub że jest niepoprawne (jeżeli dla jakiejkolwiek reguły występuje brak danych lub wynik jej sprawdzania jest niepoprawny).

Uwaga! W celu odświeżenia kolorów menu po sprawdzeniu poprawności reguł, należy wybrać link odswiez_kolory. Znajdujący się poniżej menu jednostek, a nad legendą.