Wykluczanie jednostek z procesu zbierania sprawozdań

Top  Previous  Next

Jednostka może zostać wykluczona z procesu zbierania sprawozdań przez użytkownika poziomu wojewódzkiego w roli Sprawozdanie resortowe/Definicje formularzy. Wykluczenie odbywa się poprzez wskazanie jednostki oraz konkretnego formularza za określony okres.

Wówczas jednostka nie jest zobowiązana do przekazywania sprawozdań, z procesu zbierania których została wykluczona (brak możliwości dodania/przekazania), nie pojawia się także na raportach i w podglądach zbiorczych sprawozdań, nie jest wyświetlana w menu jednostek w przypadku pracy z jednym formularzem.

 

Aby wykluczyć, usunąć lub zmienić okres wykluczenia jednostki, zaznaczamy formularz na liście formularzy, wybieramy operację Jednostki wykluczone z procesu zbierania i zatwierdzamy.

wykl_jedn 2

Pojawia się okno "Lista wykluczonych jednostek".

l_wykl_jed

Możemy przeglądać dane wykluczenia jednostki wybierając ikonę Przeglądanie przedl_ik

 

dane_wykl_jedn2

lub wybierając ikonę Edycja edyt zmienić jedynie okres wykluczenia jednostki.

dane_wykl_jedn_ed2

Zmiany zatwierdzamy ikoną Akceptuj akcept lub odrzucamy ikoną Anuluj anul.

Jeśli chcemy dodać następną jednostkę do listy wykluczeń, to w oknie "Lista wykluczonych jednostek" wybieramy ikonę dodawanie. Otworzy się okno "Dane wykluczenia jednostki", w którym pola Symbol formularza, Wersja formularza, Nazwa formularza oraz Status formularza są uzupełniane automatycznie.

dane_wykl_jedn_ed2

Uwaga! Wymaganym jest by jednostka nie przesłała we wskazanym okresie sprawozdania na formularzu, którego wykluczenie dotyczy. Ponadto okresy wykluczeń jednostki dla danego formularza nie mogą na siebie nachodzić.

 

W polu KESO jednostki wybieramy jednostkę z "Listy placówek"

lista plac

oraz ustawiamy okres wykluczenia. Daty zarówno Wykluczona od jak i Wykluczona do nie mogą być wcześniejsze od daty zatwierdzenia formularza i nie mogą być późniejsze niż jego data archiwizacji. W przypadku gdy w formularzu nie ma daty archiwizacji, pole Wykluczona do może pozostać puste.

Dane zapisujemy poprzez Akceptację. Dodana jednostka pojawia się na liście.

lista_jedn_dod_2

Wykluczone jednostki można usunąć korzystając z ikony min.

 

Uwaga! Jednostka wykluczona nie jest zobowiązana do przekazywania sprawozdań, z procesu zbierania których została wykluczona.

Nie można wczytać sprawozdania jednostki wykluczonej z jego zbierania, a jeśli sprawozdanie zostało wczytane przed wykluczeniem, to nie można zatwierdzić sprawozdania jednostki wykluczonej. Pojawia się komunikat: „Jednostka nie jest zobowiązana do dostarczenia sprawozdania na formularzu ... za okres od ... do .... Jednostka została wskazana jako wykluczona z procesu zbierania tego sprawozdania.”

Nie ma możliwości dodania do listy sprawozdań sprawozdania za okres, w którym dana jednostka jest wykluczona z procesu zbierania.

Także podczas podsumowywania przy scalaniu sprawozdań zliczane są jedynie jednostki, które nie zostały wykluczone z procesu ich zbierania.

Jednostki wykluczone z procesu zbierania sprawozdania nie są wyświetlane w prezentacji szczegółów sprawozdania w (HTML) i (Excel), prezentacji sprawozdania (zbiorówce), raporcie kompletności, a także w raporcie kompletności dla dostawców.

W raportach kompletności, a także w raportach kompletności dla dostawców nie są prezentowane jednostki wykluczone z procesu zbierania sprawozdania lub jeśli do raportu dodano więcej niż 1 formularz (patrz dożywianie).

W przypadku, gdy użytkownik podczas logowania wybierze formularz, w menu będą prezentowane jedynie jednostki, które nie zostały wykluczone z procesu zbierania tego sprawozdania.