Generowanie nowego zestawu reguł dla formularza |
Top Previous Next |
Jeżeli dla opublikowanego już formularza przygotujemy nowe reguły, to aby wygenerować nowy zestaw zawierający te reguły, wskazujemy formularz i wybieramy operację Generowanie zestawu reguł formularza: Uwaga! Jeżeli formularz nie będzie posiadał reguł (włączonych), to nie będziemy mogli wygenerować zestawu reguł dla formularza. Uwaga! Jeżeli użytkownik na poziomie Wojewódzkim zdefiniował reguły dla formularza sprawozdań jednorazowych opublikowanego przez jednostkę nadrzędną, to aby móc wygenerować nowy zestaw zawierający te reguły, na liście formularzy jednostki nadrzędnej należy wskazać ten formularz i wybrać operację "Generowanie zestawu reguł formularza". Operacja ta jest możliwa do wykonania, tylko dla tych formularzy, które uzupełniane są przez jednostki podległe pod jednostkę użytkownika. Otworzy się okno "Wybór publikacji do generowania reguł", w którym należy wybrać publikację formularza, dla której chcemy wygenerować reguły.
W tym celu w sekcji Publikacje formularza, których dotyczy generowany zestaw należy wybrać ikonę Dodaj i w oknie "Lista publikacji formularza" wskazać wybraną publikację. Wybrana publikacja formularza pojawi się w oknie "Wybór publikacji do generowania reguł". Wygenerowanie nowego zestawu reguł dla opublikowanego formularza, powoduje uruchomienie w tle zadania sprawdzenia poprawności sprawozdań z zastosowaniem nowego zestawu reguł. Zaznaczenie pola Wysyłaj komunikat do jednostki po zmianie statusu sprawozdania na niepoprawne spowoduje wysłanie komunikatu do jednostek, których sprawozdanie w wyniku opublikowania nowych reguł zmieni status poprawności z "poprawne" na "niepoprawne". Po zaznaczeniu tego pola pojawi się pole edycyjne umożliwiające wpisanie treści komunikatu. Domyślnie podpowiadana jest treść: "W wyniku opublikowania nowych reguł przeznaczonych dla formularza ${symbol}${za okres}, sprawozdanie złożone przez Twoją jednostkę uznane zostało za niepoprawne. Sprawozdanie należy poprawić. Poprawne sprawozdanie należy dostarczyć w terminie do ${termin zbierania}.". Podpowiedzianą treść komunikatu możemy modyfikować.
Po wskazaniu publikacji i określeniu czy komunikat ma być wysyłany wybieramy ikonę Akceptuj.
Rozpocznie się proces generowania zestawu reguł walidujących. Czynność ta jest nieodwracalna, a jej zakończenie sygnalizowane jest komunikatem: Uwaga! Po wygenerowaniu nowego zestawu reguł walidujących, następuje automatyczne uruchomienie w tle zadania sprawdzenia poprawności sprawozdań z zastosowaniem nowego zestawu reguł. Uwaga! Nie można wygenerować nowego zestawu reguł, jeżeli:
Aby zobaczyć pełną listę reguł, odwołujących się do nieopublikowanych formularzy lub odwołujących się do nieistniejących i/lub niedozwolonych komórek, w komunikacie, informującym o tym fakcie, klikamy na link Kliknij tutaj. Po kliknięciu na link wyświetli się lista reguł, odwołujących się do nieopublikowanych formularzy lub odwołujących się do nieistniejących i/lub niedozwolonych komórek, które możemy przeglądać, modyfikować lub usunąć. |