Obsługa wniosków o rozszerzenie uprawnień

Top  Previous  Next

Użytkownicy, zarejestrowani w aplikacji CAS, mają możliwość składania wniosku o rozszerzenie uprawnień, w tym dostęp do innego podobszaru lub innej jednostki. Wnioski te są przesyłane do administratora poziomu jednostki nadrzędnej, który weryfikuje wnioski i następnie je akceptuje lub odrzuca. Użytkownik po otrzymaniu informacji o akceptacji wniosku może pracować we wskazanym we wniosku podobszarze, w imieniu wskazanej jednostki. Odrzucenie wniosku nie powoduje żadnych zmian w uprawnieniach użytkownika, który złożył wniosek.

Uwaga! Jeżeli złożony wniosek dotyczy dostępu do kilku podobszarów, to jest on wysłany do odpowiednich administratorów, którzy zarządzają tymi podobszarami. W takiej sytuacji akceptacja lub odrzucenie wniosku obejmuje tylko podobszary, którymi zarządza Administrator.

W celu obsłużenia wniosku o rozszerzenie uprawnień, po zalogowaniu do roli Administracja mamy dostępną pozycję menu Wnioski o rozszerzenie uprawnień. Po jej wybraniu pojawi się lista wniosków o rozszerzenie uprawnień, przesłanych z jednostek podległych.

rozszerzenie uprawnien_lista wnioskow

Uwaga! Na liście wniosków o rozszerzenie uprawnień wyświetlane są wnioski, dotyczące dostępu do podobszarów, którymi zarządza Administrator.

W oknie "Lista wniosków o rozszerzenie uprawnień" możemy przeglądnąć dany wniosek, w tym celu zaznaczamy wniosek i wybieramy ikonę Przeglądanie.

Aby zaakceptować wniosek, zaznaczamy go na liście, wykonujemy operację Akceptacja wniosku o rozszerzenie uprawnień. Otworzy się okno "Akceptacja wniosku o rozszerzenie uprawnień", w którym przypisujemy role dla Użytkownika, w których będzie mógł pracować. Dane wniosku oraz pozostałe dane użytkownika możemy jedynie przeglądać.

rozszerzenie uprawnien_akc

Po sprawdzeniu danych wniosku zatwierdzamy akceptację wniosku, wybierając ikonę Akceptuj. Wniosek zostanie zaakceptowany i usunięty z listy wniosków.

Po zaakceptowaniu wniosku do Użytkownika, który złożył zaakceptowany wniosek, zostanie wysłany komunikat systemowy z informacją o zaakceptowaniu wniosku o rozszerzenie uprawnień.

Uwaga! W oknie "Dane wniosku o rozszerzenie uprawnień" (otwartym w trybie przeglądania) lub "Akceptacja wniosku o rozszerzenie uprawnień" możemy wydrukować wniosek, wybierając ikonę z_drukuj_kom, znajdującą się w prawym górnym rogu.

W sytuacji, gdy chcemy odrzucić wniosek o rozszerzenie uprawnień, zaznaczamy go na liście, wykonujemy operację Odrzucenie wniosku o rozszerzenie uprawnień. Otworzy się okno "Odrzucenie wniosku o rozszerzenie uprawnień", w którym wpisujemy przyczynę odrzucenia wniosku. Zatwierdzamy odrzucenie wniosku ikoną Akceptuj. Wniosek zostanie odrzucony i usunięty z listy wniosków o rozszerzenie uprawnień.

Po odrzuceniu wniosku do Użytkownika, który złożył odrzucony wniosek, zostanie wysłany komunikat systemowy z informacją o odrzuceniu wniosku o rozszerzenie uprawnień. Do treści informacji dołączona zostanie przyczyna odrzucenia wniosku, wpisana w oknie "Odrzucenie wniosku o rozszerzenie uprawnień".