Raport kompletności

Top  Previous  Next

Aby sprawdzić jaki jest stan zbierania sprawozdań jednorazowych, wykonujemy operację Raport kompletności:

raport kompletnosci.

W oknie "Raport kompletności" określamy parametry wykonania raportu kompletności.

Raport może zostać wyświetlony w oknie przeglądarki (opcja HTML) lub zapisany w formacie xls czyli udostępniony w Excelu (opcja Excel).

W polu Status sprawozdania mamy możliwość ograniczenia raportu do sprawozdań wybranych statusów.

Uwaga! Dla sprawozdań z podobszaru innego niż PS dostępna będzie opcja "Pokaż jednostki, do których przekazano publikację formularza". Zaznaczenie tej opcji spowoduje, że raport kompletności zawierał będzie wykaz jednostek, do których przekazano publikację formularza. Jednostki te umieszczane będą w raporcie bezpośrednio pod jednostką, która przekazała do nich publikację formularza. Jednostki te będą też ujęte w podsumowaniu raportu.

Na poziomie Ministerialnym możliwe jest zaznaczenie dodatkowej opcji Pokaż tylko województwa, co powoduje, że raport zawiera jedynie informację o stanie kompletności sprawozdań poziomu Wojewódzkiego.

Zaznaczenie opcji Pokaż raport w układzie powiatowym spowoduje, że lista jednostek na raporcie będzie pogrupowana ze względu na przynależność do powiatów.

Uwaga! Opcja jest domyślnie zaznaczona jeżeli na liście sprawozdań jednorazowych mamy włączony podział na powiaty (włączona opcja "Włącz widok powiatów").

Uwaga! Na poziomie Ministerialnym opcja jest możliwa do zaznaczenia, jeżeli nie została zaznaczona opcja "Pokaż tylko województwa".

Uwaga! Na poziomie Ministerialnym opcje "Pokaż tylko województwa", "Pokaż raport w układzie powiatowym" są możliwe do zaznaczenia, jeśli wybierzemy formularz, w którego ścieżce sprawozdawczej jest informacja, że jednostka wojewódzka sprawozdaje.

Zaznaczenie opcji Wysyłaj komunikaty do jednostek, które nie przekazały sprawozdań spowoduje otwarcie edytowalnego pola z treścią komunikatu (ponaglenia), jaki będzie wysłany po wykonaniu raportu do użytkowników, którzy nie dostarczyli jeszcze sprawozdań oraz jego wysłanie po wykonaniu raportu.

Domyślna treść komunikatu z raportu kompletności, o braku sprawozdań, zawiera zdefiniowane zmienne, w które na podstawie wyliczeń w trakcie wykonania raportu, wstawiane są odpowiednie wartości. Nazwa zmiennej w tekście komunikatu znajduje się w ciągu znaków, który rozpoczyna się od ciągu '${' i kończy się na znaku '}' (np. '${zmiennaPrzykladowa}'). Są to zmienne: nazwaPlacowki, sprawozdania, dataWystZdarzenia.

W przypadku edycji/zmiany treści komunikatu i pozostawieniu ww. zmiennych, zostaną one odpowiednio wypełnione. Wszelkie dodane nowe zmienne, nie wymienione w powyższych, nie zostaną wypełnione wartościami i zostaną potraktowane jak zwykły tekst.

Sekcja Lista województw do wykonania raportu jest dostępna tylko podczas sprawdzania kompletności na poziomie Ministerialnym. Za pomocą ikony dodaj wprowadzamy na listę interesujące nas województwa. Nie wybranie żadnej opcji powoduje, że raport jest wykonywany dla wszystkich województw.

W sekcji Lista formularzy do wykonania raportu musimy wskazać (za pomocą ikony dodaj) przynajmniej jeden formularz, dla którego zostanie sprawdzona kompletność.

 

Uwaga! W przypadku wykonywania raportu kompletności w roli "Monitoring efektywności" po wskazaniu formularza budżetowego pod listą formularzy do wykonania pojawi się sekcja "Wyświetlana nazwa jednostki", w której należy określić czy w raporcie kompletności ma być wyświetlana "Nazwa systemowa" jednostki, czy "Nazwa dysponenta".

 

Wynik sprawdzania kompletności zostanie wyświetlony w nowym oknie (lub w zależności od naszej decyzji zapisany do pliku xls).

Jeśli wykonamy raport w wersji HTML, to dodatkowo uzyskamy informacje o statusie podpisu elektronicznego (dla podpisanych sprawozdań). W kolumnie danego sprawozdania obok statusu poprawności sprawozdania pojawia się ikona informująca o statusie podpisu. Podpis elektroniczny może być: niezweryfikowany, błędny lub poprawny.

rap komp spr j

 

Uwaga! Kolumny "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy" są wyświetlane, jeżeli są uzupełnione przynajmniej dla jednej jednostki prezentowanej w raporcie. Kolumna "Nazwa systemowa jednostki" będzie wyświetlana, jeżeli w obrębie danego zestawienia wystąpią dwie jednostki o jednakowej zawartości kolumn "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy", "Typ jednostki". Kolumna "Typ jednostki" nie będzie widoczna, jeżeli raport zawierać będzie informacje tylko z jednostek wojewódzkich.

Uwaga! Jeżeli raport jest generowany dla jednostki poniżej poziomu Wojewódzkiego, to na raporcie będą widoczne tylko kolumny "Nazwa systemowa jednostki" oraz "KESO".

Uwaga! W przypadku, gdy raport zawiera niepoprawne sprawozdania, to na raporcie zostanie wyświetlona kolumna z liczbą niepoprawnych reguł, w rozbiciu na reguły twardej i miękkiej walidacji.

Raport zawiera na końcu podsumowanie.

j_kompletnosc4