Scalanie tożsamości kont Użytkowników

Top  Previous  Next

Centralna Aplikacja Statystyczna (CAS) łączy w sobie funkcje i dane systemów SAC, QuickStat i sFundusz. Powstała w wyniku modyfikacji systemu SAC, który spośród wymienionych, charakteryzował się największym zakresem funkcjonalnym. Służy do zbierania i przetwarzania danych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, świadczeń wychowawczych, opieki nad dzieckiem do lat 3, funduszu alimentacyjnego, wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej.

Dostęp do aplikacji CAS możliwy jest z wykorzystaniem loginu i hasła używanego dotychczas w systemach SAC, QuickStat i sFundusz. W przypadku osób posiadających więcej niż jedno konto Użytkownika dla systemów SAC, QuickStat, sFundusz, możliwe jest połączenie kont w ramach Centralnej Aplikacji Statystycznej, co pozwoli na posługiwanie się jednym identyfikatorem i hasłem w dostępie do aplikacji.

W sytuacji, gdy w Centralnej Aplikacji Statystycznej istnieją użytkownicy o takich samych identyfikatorach lub użytkownicy o takich samych imionach, nazwiskach, pochodzących z tej samej jednostki, to po zalogowaniu aplikacja zaproponuje scalenie tożsamości kont tych użytkowników. W przypadku występowania użytkowników o takich samych identyfikatorach, których właścicielem są różne osoby, zamiast scalenia tożsamości kont możliwa jest zmiana identyfikatora dla własnego konta.

Scalenia tożsamości kont możemy dokonać podczas logowania do Centralnej Aplikacji Statystycznej lub z poziomu ustawień konta Użytkownika. Szczegółowy opis scalania tożsamości kont z poziomu ustawień Użytkownika został opisany w rozdziale Parametry użytkownika.

Zmiany identyfikatora Użytkownika możemy dokonać podczas logowania do Centralnej Aplikacji Statystycznej.

 

Po zalogowaniu do Centralnej Aplikacji Statystycznej Użytkownika, który posiada taki sam jak inni Użytkownicy aplikacji CAS identyfikator lub takie samo imię, nazwisko, kod NTS jednostki, pojawi się okno "Scalanie tożsamości".

scalanie_kont_1

W oknie tym zaznaczając poszczególne opcje, decydujemy czy chcemy scalić wybrane konto Użytkownika z kontem aktualnie zalogowanego Użytkownika, czy tylko dokonać zmiany identyfikatora zalogowanego Użytkownika.

Aby scalić tożsamość dwóch kont, zaznaczamy opcję Scalanie tożsamości.

Na liście Użytkowników, o tym samym identyfikatorze, wskazujemy Użytkownika, którego konto chcemy scalić z aktualnie zalogowanym Użytkownikiem.

Wprowadzamy Hasło zaznaczonego na liście Użytkownika.

Uwaga! Trzykrotne podanie błędnego hasła spowoduje zablokowanie opcji „Scalenie tożsamości” i zaznaczenie opcji „Zmiana identyfikatora”. Scalenie zostanie zablokowane do czasu ponownego zalogowania Użytkownika do systemu.

Aby dokonać scalenia konta zalogowanego Użytkownika z w kontem Użytkownika, wskazanego na liście wybieramy przycisk Wykonaj.

Uwaga! Jeżeli chcemy aby w systemie pozostało inne konto, należy zalogować się na nie i dokonać scalenia z poziomu tego konta.

Po scaleniu kontem, które pozostanie w systemie, będzie konto, na które użytkownik zalogował się do systemu. Konto wskazane do scalania zostanie usunięte.

Uprawnienia konta, wskazanego do scalenia, zostaną dopisane do konta, z poziomu którego nastąpiło scalenie.

Aby zmienić identyfikator zalogowanego Użytkownika, zaznaczamy opcję Zmiana identyfikatora i wprowadzamy Nowy identyfikator.

scalanie_kont_2

Zatwierdzamy zmianę przyciskiem Wykonaj.

Identyfikator konta zalogowanego Użytkownika zostanie zmieniony. Jednocześnie zostaniemy przekierowani na stronę logowania, w celu ponownego zalogowania się z nowym identyfikatorem do aplikacji.

Uwaga! Identyfikator możemy zmienić, tylko w sytuacji, gdy w aplikacji CAS istnieje drugi Użytkownik o takim samym identyfikatorze.

Jeżeli w oknie "Scalanie tożsamości" nie chcemy dokonywać scalania tożsamości kont, ani zmiany identyfikatora, to aby zalogować się do aplikacji CAS, wybieramy przycisk Zaloguj. Przy kolejnym logowaniu do aplikacji CAS, system ponownie zasugeruje scalenie tożsamości.