Uzupełnianie numerów telefonów w sprawozdaniu PRZEMOC |
Top Previous Next |
Podczas wypełniania sprawozdania PRZEMOC w tabeli 2.3. Udzielanie pomocy i wsparcia osobom dotkniętym przemocą w rodzinie komórki z liczbą lokalnych telefonów zaufania, interwencyjnych lub informacyjnych zablokowane są do edycji. W komórkach tych prezentowana jest wyliczona przez system liczba wprowadzonych w oddzielnej tabeli numerów telefonów. Aby wprowadzić numer telefonu całodobowego lub numer telefonu z innym czasem dostępności, w wierszu całodobowy lub inny wybieramy ikonę Otworzy się okno, zawierające dynamiczną tabelę, umożliwiającą wprowadzenie w kolejnych wierszach wiele numerów telefonów. Aby wprowadzić numer telefonu, wybieramy ikonę Dodaj, i w kolumnie "Numer telefonu" w polu tekstowym wprowadzamy właściwy numer telefonu. Uwaga! Numer telefonu musi być zgodny ze zdefiniowanym formatem: '00 000 00 00 lub 000 000 000 lub 000 00 lub 000 lub 00 000 00 00 wew. 0 lub 000 000 000 wew. 0 lub 000 00 wew. 0 lub 000 wew. 0'. W kolejnych kolumnach uzupełniamy dodatkowe informacje o wprowadzonym numerze telefonu. W kolumnie "Aktywny po okresie sprawozdawczym", przez wybranie wartości Tak lub Nie określamy czy dany numer telefonu będzie aktywny po okresie sprawozdawczym, którego dotyczy wypełniane sprawozdanie. W kolumnie "Uwagi" możemy wprowadzić dodatkowe uwarunkowania dostępności numeru telefonu, jeżeli takie występują, np:
Jeżeli wprowadzamy inny numer telefonu (który nie jest dostępny całodobowo), to dla poszczególnych dni tygodnia, w kolumnach "Godzina od", "Godzina do" należy podać godziny w jakich wprowadzany numer telefonu jest dostępny dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie oraz w kolumnie "Uwagi" dodatkowe uwarunkowania dostępności numeru telefonu w danym dniu. Uwaga! Godzina musi być zgodna ze zdefiniowanym formatem '00:00'. Uwaga! Niepodanie godzin dostępności dla danego dnia tygodnia oznacza niedostępność numeru telefonu w tym dniu. Aby usunąć dodany numer telefonu, wybieramy przy nim ikonę Aby zapisać wprowadzone numery telefonów do sprawozdania, należy zaakceptować dane ikoną Akceptuj. Uwaga! Nie można wprowadzić dwukrotnie do sprawozdania tego samego numeru telefonu oraz nie można wprowadzić numeru telefonu, który jest już zarejestrowany w systemie przez inną jednostkę. W przypadku wykrycia przez system wyżej opisanych błędnych sytuacji, formularz z numerami telefonów zostanie przesunięty do miejsca wystąpienia błędu i błędnie wprowadzony numer telefonu zostanie podświetlony na czerwono. Po najechaniu kursorem myszki na oznaczony numer telefonu pojawi się komunikat, informujący o rodzaju błędu. Po akceptacji danych numerów telefonów system automatycznie wykona zliczenie liczby wprowadzonych numerów i wyliczona liczba zostanie wprowadzona do odpowiednich komórek sprawozdania. Uwaga! Podczas uzupełniania sprawozdania PRZEMOC w kolejnych okresach sprawozdawczych, numery telefonów zostaną podpowiedziane na podstawie danych wprowadzonych przez jednostkę w poprzednim okresie sprawozdawczym. |