Weryfikacja podpisu elektronicznego |
Top Previous Next |
Po podpisaniu sprawozdania automatycznie następuje weryfikacja podpisu – ustalany jest status podpisu. W przypadku niepowodzenia, próby wykonania weryfikacji są ponawiane co jakiś czas dla niezweryfikowanych sprawozdań. Weryfikację podpisu można także wykonać na najwyższym poziomie agregacji danych, wybierając na liście sprawozdań operację Weryfikacja/Informacje podpisu elektronicznego:
Zostanie otwarte nowe okno "Dane podpisu sprawozdania" zawierające dane podpisu oraz certyfikatu.
Jeżeli wybrane sprawozdanie ma status podpisu niezweryfikowany, to po wykonaniu operacji Weryfikacja/Informacje podpisu elektronicznego podpis pod sprawozdaniem zostanie zweryfikowany. Następnie pojawi się okienko z informacjami o podpisie. Uwaga! Jeżeli podpis elektroniczny zostanie poprawnie zweryfikowany, otrzyma status "poprawny". Błędnie zweryfikowany podpis otrzyma status "błędny". W przypadku błędnie zweryfikowanego podpisu poniżej pola "Status" pojawi się pole "Przyczyna", zawierające informację o przyczynie błędnego zweryfikowania podpisu, np. "Certyfikat został unieważniony". Jeżeli operacja Weryfikacja/Informacje podpisu elektronicznego zostanie wykonana gdy podpis pod sprawozdaniem jest już zweryfikowany, to wówczas zostanie wyświetlone okienko informacyjne z danymi podpisu. Podpis nie będzie powtórnie weryfikowany. Uwaga! Nie można weryfikować podpisu pod własnym sprawozdaniem. Jeżeli wykonamy operację "Weryfikacja/Informacje podpisu elektronicznego" w stosunku do własnego sprawozdania, to podpis nie zostanie zweryfikowany. Zostanie wyświetlone okienko z informacją o podpisie.
|