Podpis elektroniczny sprawozdania

Top  Previous  Next

Uwaga! Podpis wymaga poprawnie zainstalowanego w systemie urządzenia oraz karty z certyfikatem kwalifikowanym.

Zatwierdzone/przekazane sprawozdanie jednorazowe można podpisać wybierając operację Podpis elektroniczny sprawozdania.

spr_j_podp_elektr

Uwaga! Podpisać można tylko zatwierdzone/przekazane sprawozdanie, które nie zostało wcześniej podpisane.

Jeżeli pierwszy raz w danej sesji chcemy podpisać sprawozdanie, to po akceptacji okna komunikatu następuje sprawdzenie występowania komponentów umożliwiających wykonanie podpisu elektronicznego. Pojawi się okno z komunikatem zależnym od przeglądarki, z której korzysta Użytkownik. Szczegółowy opis instalacji dodatków, w zależności od używanej przeglądarki został opisany w rozdziale "Instalacja komponentów udostępniających funkcje podpisu elektronicznego".

Uwaga! Jeżeli w danej sesji podpisujemy już kolejne sprawozdanie, to okno "Podpis sprawozdania" pojawi się zaraz po zaakceptowaniu operacji "Podpis elektroniczny sprawozdania".

Aby wykonać podpis, należy wybrać przycisk Podpisz i w oknie "PIN do klucza" wprowadzić PIN, a następnie zaakceptować.

pin

Uwaga! W przypadku braku podłączonego urządzenia po wybraniu przycisku "Podpisz", pojawi się komunikat, z informacją o konieczności sprawdzenia podłączenia urządzenia. Jeżeli sprawdzimy podłączenie, to aby podpisać sprawozdanie wybieramy przycisk "Ponów".

z_komunikat_podpis

Po zaakceptowaniu danych nastąpi przesłanie danych na serwer i powrócimy do listy sprawozdań.

Status podpisu sprawozdania wyświetlany jest w kolumnie Podpis elektroniczny na liście sprawozdań:

brak - sprawozdanie nie zostało podpisane,

niezweryfikowany - podpis pod sprawozdaniem nie został zweryfikowany,

niepoprawny - sprawozdanie nie zostało podpisane przy użyciu ważnego certyfikatu kwalifikowanego,

poprawny - sprawozdanie zostało podpisane ważnym kwalifikowanym certyfikatem.

spr_j_podp_kol

Uwaga! Podpisywanie sprawozdań odbywa się również przy zatwierdzaniu/przekazaniu sprawozdania. Po zatwierdzeniu/przekazaniu pojawia się komunikat z pytaniem, czy użytkownik chce podpisać zatwierdzone/przekazane sprawozdanie. Po akceptacji tego pytania pojawia się okno "Podpis sprawozdania".