Zestawienia

Top  Previous  Next

Użytkownik podobszaru SR oraz SW w ramach aplikacji "Sprawozdania resortowe" ma możliwość tworzenia zestawień danych ze sprawozdań rzeczowo-finansowych, prezentujących dane w ujęciu rocznym. W tym celu na liście sprawozdań resortowych wybieramy menu Zestawienia zestawienia_sr_1. Przejdziemy na listę formularzy zestawień, na podstawie których możemy tworzyć zestawienia.

zestawienia_sr_2

Za pomocą ikony Przeglądanie możemy przeglądać dane formularzy.

Aby przejść na listę zestawień wybranego formularza, zaznaczamy na liście formularz, dla którego chcemy utworzyć zestawienie i wybieramy operację Lista zestawień formularza.

zestawienia_sr_3

Otworzy się okno "Lista zestawień", zawierające zestawienia utworzone dla wybranego formularza.

zestawienia_sr_4

Kolumna "Data wykonania" informuje o dacie i godzinie rozpoczęcia procesu generowania zestawienia.

Aby dodać nowe zestawienie, wybieramy ikonę Dodaj. Otworzy się okno "Formularz zestawienia", w którym podajemy Rok, dla którego chcemy utworzyć zestawienie oraz jednostkę sprawozdawczą, której dane mają być uwzględnione w zestawieniu.

zestawienia_sr_5

Uwaga! Jako jednostkę, której ma dotyczyć zestawienie, możemy wskazać dowolną jednostkę biorącą udział w procesie sprawozdawczym formularza, podległą do jednostki Użytkownika.

Opcja Czy zestawienie zbiorcze jest dostępna i automatycznie zaznaczana po wskazaniu jednostki, która jest odbiorcą sprawozdania (w ramach ścieżki sprawozdawczej nie występuje jako uzupełniająca). Zaznaczona opcja Czy zestawienie zbiorcze oznacza, że dla wybranej jednostki zostanie wygenerowane zestawienie zbiorcze. Opcję tę możemy odznaczyć, wówczas zestawienie zostanie wygenerowane, tak jakby jednostka, będąca odbiorcą sprawozdanie, uzupełniała sprawozdanie.

Po uzupełnieniu wszystkich danych wybieramy ikonę Akceptuj. Rozpocznie się proces tworzenia zestawienia. Utworzone zestawienie pojawi się na liście zestawień.

Za pomocą ikony Przeglądanie możemy przeglądać dane wybranego zestawienia.

Za pomocą ikony Usuń możemy usunąć wybrane zestawienie.

Dla utworzonego zestawienia możemy:

-wykonać prezentację jego danych w formacie HTML lub Excel, wykonując operację Prezentacja zestawienia (HTML) lub Prezentacja zestawienia (Excel);
-zaktualizować zestawienie, wykonując operację Aktualizowanie zestawienia. Po wykonaniu tej operacji nastąpi aktualizacja danych zawartych w zestawieniu.

Dla zestawienia zbiorczego mamy możliwość wykonania prezentacji zestawienia zbiorczego w formie zbiorówki (operacja Prezentacja sprawozdania – zbiorówka Excel) lub prezentacji szczegółowej (operacja Prezentacja sprawozdania – szczegóły HTML).