Definiowanie grup odbiorców komunikatu

Start  Poprzedni  Dalej

Jeżeli komunikat kierujemy do określonych użytkowników lub jednostek, to wybierając ikonę j_pluspodw możemy wskazać grupę użytkowników lub jednostek, do których chcemy skierować komunikat. Po wybraniu tej ikony otworzy się okno "Grupy użytkowników" lub "Lista grup jednostek użytkownika", zawierające listę zdefiniowanych grup.

grupy uzykownikow_2

Na liście wskazujemy właściwą grupę i wybieramy ikonę Akceptuj.

Uwaga! W sytuacji gdy wskazana grupa użytkowników lub jednostek zawiera użytkownika, który został usunięty z systemu, lub jednostkę, która została zamknięta, to usunięta osoba lub zamknięta jednostka nie zostanie dodana do listy odbiorców, o czym użytkownik zostanie poinformowany odpowiednim komunikatem. Aby zobaczyć użytkowników lub jednostki, którzy nie zostali dodani jako odbiorcy, w komunikacie klikamy na link Kliknij tutaj.

Aby dodać nową grupę, wybieramy ikonę Dodaj. Otworzy się okno "Dane grupy użytkowników" lub "Dane grupy jednostek użytkownika", w którym wprowadzamy Nazwę i Opis grupy oraz w sekcji Użytkownicy lub Jednostki wskazujemy użytkowników lub jednostki, które mają należeć do tej grupy.

grupy uzykownikow

Wprowadzone dane zatwierdzamy ikoną Akceptuj. Dodana grupa pojawi się na liście grup i możemy ją wskazać, jako odbiorcę danego komunikatu.

Dodaną grupę możemy dowolnie modyfikować, usuwać. W przypadku próby usunięcia grupy, która została utworzona przez innego użytkownika, zostaniemy o tym poinformowani.

Korzystając z operacji Utwórz przez skopiowanie możemy na podstawie dodanych wcześniej grup dodawać kolejne.