Opis sytuacji kryzysowej

Start  Poprzedni  Dalej

W ramach aplikacji Informacja kryzysowa mamy możliwość zdefiniowania opisów sytuacji kryzysowej, które będą wykorzystywane w aplikacjach dziedzinowych. Aby zdefiniować nowy opis sytuacji kryzysowej, wybieramy menu Opis sytuacji kryzysowych. Otworzy się okno "Lista opisów sytuacji kryzysowych", zawierające listę zdefiniowanych opisów sytuacji kryzysowych.

 

z_info_kryzysowa_lista opisow

 

Aby zdefiniować nowy opis sytuacji kryzysowej, wybieramy ikonę Dodaj. Otworzy się okno "Opis sytuacji kryzysowej", w którym podajemy Nazwę i Opis oraz datę od kiedy ma obowiązywać wprowadzany opis sytuacji kryzysowej.

 

z_info_kryzysowa_opis

 

Na zakładce Informacje podstawowe określamy jakie informacje (sekcje) ma zawierać definiowany opis sytuacji kryzysowej. Aby określić, że dana informacja jest wymagana w definiowanym opisie, przy wybranej sekcji np. Sytuacja mieszkaniowa zaznaczamy opcję z_zaznaczenie. Dla wybranej zaznaczonej sekcji rozwiną się jej pozycje, które również domyślnie zostaną zaznaczone.

 

z_info_kryzysowa_informacje

 

Jeśli chcemy, aby nie wszystkie pozycje danej sekcji  zostały uwzględnione w definiowanym opisie, to musimy przy wybranej pozycji odznaczyć opcję z_odznaczenie.

Za pomocą przycisków z_zwin lub z_rozwin możemy zwinąć lub rozwinąć listę pozycji poszczególnych sekcji.

 

Na zakładce Informacje dodatkowe możemy wskazać informacje dodatkowe, dla definiowanego opisu. W tym celu wybieramy ikonę Dodaj. Otworzy się okno "Lista informacji dodatkowych", w którym wskazujemy odpowiednią informację dodatkową. Wybór zatwierdzamy ikoną Akceptuj.

 

z_info_kryzysowa_lista info dodatkowych

 

Jeżeli na liście nie ma informacji dodatkowej, z której chcemy skorzystać, to możemy ją dodać. W tym celu wybieramy ikonę Dodaj i w oknie "Dane informacji dodatkowej" uzupełniamy Nazwę, Opis oraz Typ informacji dodatkowej.

 

z_info_kryzysowa_info_dodatkowa

Wprowadzone dane akceptujemy ikoną Akceptuj. Dodana informacja dodatkowa pojawi się na zakładce Informacje dodatkowe i domyślnie w kolumnie Czy wymagana ma wartość "Tak", co oznacza, że jest wymagana w aplikacji dziedzinowej.

 

z_info_kryzysowa_info dodatkowe

 

Jeśli chcemy, aby dana informacja dodatkowa nie była wymagana w aplikacji dziedzinowej, zaznaczamy ją na liście i wybieramy ikonę Modyfikuj. Otworzy się okno edycji kolumny Czy wymagana, w której odznaczamy opcję z_odznaczenie.

 

z_info_kryzysowa_info dodatkowe_2

 

Przyciskiem akceptuj_wersje zapisujemy odznaczoną wymagalność, a przyciskiem anuluj_wersje rezygnujemy z dokonanych zmian.

Wprowadzone dane zatwierdzamy ikoną Akceptuj. Zdefiniowany opis sytuacji kryzysowej pojawi się w oknie "Lista opisów sytuacji kryzysowych" i będzie mieć status "w przygotowaniu". Aby go zatwierdzić, wybieramy operację Zatwierdzenie opisu sytuacji kryzysowej:

 

z_info_kryzysowa_zatwerdz opis

 

Uwaga! Operacja ta jest nieodwracalna, dlatego system wymaga potwierdzenia wykonania tej operacji.

 

Zatwierdzony opis sytuacji kryzysowej otrzyma status "zatwierdzony" i jednocześnie zostanie dodany jako nowa pozycja słownika centralnego "KOD Rodzaju Opisu Sytuacji Kryzysowej". Informacje podstawowe tego opisu zostaną umieszczone jako wartości dodatkowe tej pozycji o typie Plik XML. Jeżeli w opisie zostały zdefiniowane informacje dodatkowe, to informacje te zostaną dodane jako nowe pozycje słownika "KOD Dodatkowej Informacji Kryzysowej". Dalszy sposób obsługi jest taki sam jak w przypadku innych słowników centralnych i został opisany w rozdziale "Słowniki centralne i systemowe".

 

Jeżeli chcemy cofnąć zatwierdzenie opis sytuacji kryzysowej, zaznaczamy zatwierdzony opis sytuacji kryzysowej i wybieramy operację Cofnięcie zatwierdzenia opisu sytuacji kryzysowej:

z_info_kryzysowa_cof_zatwerdz opis

 

Uwaga! Nie można cofnąć zatwierdzenia opisu sytuacji kryzysowej, jeżeli zatwierdzono już wersje słownika, w ramach której został ten opis wprowadzony.