Raport kompletności |
Start Poprzedni Dalej |
Raport kompletności służy do sprawdzenia, które z podległych ośrodków przysłały już zbiory centralne, a które jeszcze nie. Oczywiście kompletność sprawdzana jest dla wybranego okresu sprawozdawczego. Uwaga! Raport z kompletności może wykonywać tylko użytkownik, pracujący na poziomie Województwa oraz Ministerstwa. W celu wykonania raportu kompletności po zalogowaniu się w roli Zbiory centralne w oknie "Lista zbiorów centralnych" wybieramy operację Raport kompletności i potwierdzamy wybór ikoną
Następnie w oknie "Raport kompletności" określamy:
okres sprawozdawczy, za który chcemy otrzymać raport: Rok i Kwartał, format raportu: HTML lub Excel, zaznaczamy czy raport ma zawierać wszystkie ośrodki, czy tylko te, które nie przysłały zbiorów centralnych. Pozostawienie zaznaczonej opcji Pokaż raport w układzie powiatowym spowoduje, że kolejność wyświetlenia nazw ośrodków na raporcie będzie związana z przynależnością do powiatu. Określamy czy raport ma być wykonany narastająco od początku roku czy tylko za wskazany kwartał (opcja Czy narastająco). Zaznaczenie opcji Wysyłaj komunikaty do jednostek, które nie wczytały zbiorów spowoduje otwarcie edytowalnego pola z treścią komunikatu (ponaglenia), jaki będzie wysłany do użytkowników oraz po wykonaniu raportu wygenerowanie przez system komunikatów (powiadomień) adresowanych do użytkowników z tych ośrodków, które nie przekazały zbiorów do aplikacji CAS. Komunikaty te mają następującą treść: “Jednostka ${nazwaPlacowki} nie wczytała zbioru centralnego na rok ${rok}, kwartał ${kwartal}. Data wysłania komunikatu: ${dataWystZdarzenia}.”
Domyślna treść komunikatu z raportu kompletności, o braku zbiorów, zawiera zdefiniowane zmienne, w które na podstawie wyliczeń w trakcie wykonania raportu, wstawiane są odpowiednie wartości. Nazwa zmiennej w tekście komunikatu znajduje się w ciągu znaków, który rozpoczyna się od ciągu '${' i kończy się na znaku '}' (np. '${zmiennaPrzykladowa}'). Są to zmienne: nazwaPlacowki, rok, kwartal, dataWystZdarzenia. W przypadku edycji/zmiany treści komunikatu i pozostawieniu ww. zmiennych, zostaną one odpowiednio wypełnione. Wszelkie dodane nowe zmienne, nie wymienione w powyższych, nie zostaną wypełnione wartościami i zostaną potraktowane jak zwykły tekst.
Uwaga! Na poziomie ministerstwa należy oprócz powyższych danych wybrać również województwo, z którego chcemy uzyskać raport.
Po wybraniu ikony
Na końcu raportu znajduje się tabela z podsumowaniem:
Jeśli wykonamy raport w wersji HTML, to dodatkowo uzyskamy informacje o statusie podpisu elektronicznego (dla podpisanych zbiorów). W kolumnie Zbiór centralny obok statusu poprawności zbioru pojawia się ikona informująca o statusie podpisu. Podpis elektroniczny może być: niezweryfikowany, błędny lub poprawny.
Aby zakończyć prace z raportem kompletności, zamykamy okno przeglądarki powracając na listę zbiorów centralnych.
|