Raport kompletności - ministerstwo |
Start Poprzedni Dalej |
Na poziomie ministerstwa możemy sporządzić raport o brakujących sprawozdaniach nie tylko z poziomu województw ale również z poziomu gmin. W tym celu w oknie "Lista sprawozdań" przy pomocy przycisku
W sekcji Rodzaj raportu określamy rodzaj raportu: - zaznaczenie opcji Wykaz jednostek, dla których brak sprawozdania spowoduje, że w raporcie wykazane zostaną jednostki dla których brak jest sprawozdań. - zaznaczenie opcji Wykaz wszystkich jednostek spowoduje, że w raporcie wykazane zostaną wszystkie jednostki zobligowane do dostarczenia sprawozdania na jednym z wybranych formularzy. Określamy typ raportu: - zaznaczenie opcji Format HTML spowoduje otwarcie raportu w formacie html. - zaznaczenie opcji Format Excel spowoduje otwarcie raportu w arkuszu kalkulacyjnym Excel. Zaznaczenie opcji Pokaż tylko województwa zawęzi raport tylko do poziomu województw. Zaznaczenie opcji Pokaż kompletność zbiorów centralnych spowoduje, że na raporcie otrzymamy dodatkowo informację czy dla jednostki został zaimportowany przesył zbioru centralnego. Zaznaczenie opcji Wysyłaj komunikaty do jednostek, które nie wczytały sprawozdań spowoduje otwarcie edytowalnego pola z treścią komunikatu (ponaglenia), jaki będzie wysłany do użytkowników oraz - po wykonaniu raportu - wygenerowanie przez system komunikatów (powiadomień) adresowanych do użytkowników z tych ośrodków, które nie przekazały sprawozdań do aplikacji CAS. Komunikaty te mają następującą treść: "Jednostka ${nazwaPlacowki} nie wczytała następujących sprawozdań za okres sprawozdawczy do ${koniecOkresu}: ${sprawozdania}. Data wysłania komunikatu: ${dataWystZdarzenia}".
Domyślna treść komunikatu z raportu kompletności, o braku sprawozdań, zawiera zdefiniowane zmienne, w które na podstawie wyliczeń w trakcie wykonania raportu, wstawiane są odpowiednie wartości. Nazwa zmiennej w tekście komunikatu znajduje się w ciągu znaków, który rozpoczyna się od ciągu '${' i kończy się na znaku '}' (np. '${zmiennaPrzykladowa}'). Są to zmienne: nazwaPlacowki, koniecOkresu, sprawozdania, dataWystZdarzenia. W przypadku edycji/zmiany treści komunikatu i pozostawieniu ww. zmiennych, zostaną one odpowiednio wypełnione. Wszelkie dodane nowe zmienne, nie wymienione w powyższych, nie zostaną wypełnione wartościami i zostaną potraktowane jak zwykły tekst.
Za pomocą ikony Dodaj znajdującej się w sekcji Lista województw do wykonania raportu możemy ograniczyć zawartość do wybranego województwa lub kilku województw. Jeżeli tego nie zrobimy, to raport zostanie wykonany dla wszystkich województw.
Za pomocą ikony Dodaj znajdującej się w sekcji Lista formularzy do wykonania raportu wybieramy z listy formularz lub formularze, dla których chcemy wykonać raport kompletności. Po wybraniu formularzy naciskamy ikonę Akceptuj, zobaczymy listę województw lub gmin zgodną z zadanymi kryteriami. W raporcie uwzględniane są tylko sprawozdania scalone zatwierdzone.
Jeśli wykonamy raport w wersji HTML, to dodatkowo uzyskamy informacje o statusie podpisu elektronicznego (dla podpisanych sprawozdań). W kolumnie danego sprawozdania obok statusu poprawności sprawozdania pojawi się ikona informująca o statusie podpisu. Podpisu elektroniczny może być: niezweryfikowany, błędny lub poprawny.
Raport na końcu będzie zawierał podsumowanie ilości sprawozdań i ewentualnie zbiorów centralnych:
Uwaga! Kolumny "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy" są wyświetlane, jeżeli są uzupełnione przynajmniej dla jednej jednostki prezentowanej w raporcie. Kolumna "Nazwa systemowa jednostki" będzie wyświetlana, jeżeli w obrębie raportu wystąpią dwie jednostki o jednakowej zawartości kolumn "Województwo", "Powiat", "Gmina", "Typ gminy", "Typ jednostki". Kolumna "Typ jednostki" nie będzie widoczna, jeżeli raport zawierać będzie informacje tylko z Wydziałów Polityki Społecznej.
|