Praca z wybranym formularzem |
Top Previous Next |
Podczas logowania wybieramy:
Dla wybranego formularza domyślnie podpowiadany jest poprzedni okres w jakim obowiązywało sprawozdanie. Uwaga! Nie można wybrać okresu, w którym dane sprawozdanie nie obowiązywało oraz okresu z przyszłości. Zaznaczenie pola Pokaż archiwalne spowoduje, że w polu Wybierz formularz będziemy mieli do wyboru także te formularze, które już przestały obowiązywać. Ponadto na wszystkich kolejnych oknach zawierających sprawozdania będą widoczne również sprawozdania wykonane na podstawie zarchiwizowanych formularzy. Po wybraniu z listy formularza, na którym chcemy pracować, musimy jeszcze określić okres, który nas interesuje (np. dla sprawozdania WRiSPZ-G wybranie roku 2018 i pierwszego półrocza, będzie oznaczało, że chcemy pracować ze sprawozdaniami za pierwsze półrocze 2018 roku). Więcej na temat wyboru formularza zostało opisane w rozdziale " Sposoby wyboru formularza". Uwaga! Zarówno na etapie wybierania roli jak i formularza możemy cofnąć się do wyboru aplikacji korzystając z ikony Przy pomocy przycisku Wybierz przechodzimy do okna "Lista sprawozdań". Uwaga! Po wybraniu konkretnego formularza i okresu praca w aplikacji zostanie ograniczona do sprawozdań odpowiadających kryteriom. Z menu wybieramy pozycję np. UW Woj. Małopolskie (menu będzie zależne od jednostki przyporządkowanej użytkownikowi). Menu z jednostkami jest pokolorowane. Kolory mówią użytkownikowi na jakim etapie jest sprawozdanie z danego ośrodka:
Uwaga! Status sprawozdania "Zatwierdzone" jest dostępne tylko na poziomie Ministerstwa. Link Uwaga! Użytkownik ma możliwość zmiany formularza na inny bez wylogowania się z aplikacji. W celu zmiany formularza należy wybrać ikonę "Zmiana formularza"
W przypadku pracy z jednym formularzem, jeżeli jednostka wypełniła sprawozdanie i jeżeli w ustawieniach konta użytkownika mamy włączony parametr "Włączony podgląd sprawozdania na liście" (ustawioną wartość parametru na "Tak"), to pod listą sprawozdań automatycznie wyświetla się podgląd danego sprawozdania. Szczegółowy opis tego parametru znajduje się w rozdziale Parametry użytkownika.
Aby przejść do wybranej tabeli/części sprawozdania, przy polu Przejdź do klikamy na ikonę Klikając na link Maksymalizuj możemy wyświetlić podgląd sprawozdania w pełnym oknie przeglądarki. Aby powrócić z pełnego widoku do widoku normalnego klikamy na link Minimalizuj. Będąc w pełnym widoku sprawozdania za pomocą linku Wyłącz widok sprawozdania możemy wyłączyć widok podglądu sprawozdania.
Aby wyłączyć widok podglądu sprawozdania, wybieramy przycisk Aby ponownie włączyć podgląd sprawozdania, wybieramy przycisk |